Ημερίδα «Τι Καρναβάλι θέλουμε;»

Ο Σύλλογος Καταστημάτων Εστίασης Αναψυχής Νομού Αχαΐας, διοργάνωσε ημερίδα με τίτλο «Τι καρναβάλι θέλουμε;» την Τρίτη 11 Δεκεμβρίου 2018 στην Αγορά Αργύρη, στις 17.00.

Στόχος της ημερίδας ήταν να αξιολογηθεί η εικόνα της πόλης των Πατρών στο Καρναβάλι και μέσα από ουσιαστικό διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και αρχές να διαμορφωθεί μία κοινή πρόταση – ψήφισμα 10 σημείων προς το Δήμο Πατρέων, με σκοπό τη βελτίωση της εικόνας της πόλης την περίοδο του καρναβαλιού, μέσα από την κοινή προσπάθεια όλων.
Την ημερίδα παρακολούθησαν φορείς και παράγοντες της περιοχής, επιχειρηματίες των κλάδων εστίασης, εμπορίου και τουρισμού, εκπρόσωποι καρναβαλικών σωματείων και πληρωμάτων κ.ά.

Πρόταση ψηφίσματος 10 σημείων προς Δήμο Πατρέων

Ο Σύλλογος Καταστηματαρχών Εστίασης και Αναψυχής του Νομού Αχαΐας πραγματοποίησε την Τρίτη 12 Δεκεμβρίους 2018, ημερίδα με τίτλο «τι Καρναβάλι θέλουμε;» απευθύνοντας πρόσκληση σε όλους τους εμπλεκομένους φορείς και ιδιώτες.

Στόχος της ημερίδας ήταν να αποτυπωθεί τι δε μας αρέσει στο Καρναβάλι και μέσα από ουσιαστική συζήτηση να αναζητηθούν τρόποι βελτίωσης του. Από τις τοποθετήσεις των συμμετεχόντων προέκυψε ψήφισμα 10 σημείων προς το Δήμο Πατρέων που θα αποτελέσει και αρωγό για τη καλύτερη οργάνωση του Καρναβαλιού και τη προστασία της δημόσιας υγείας.

Επικοινωνιακή ταυτότητα και προϊόν

Το Καρναβάλι της Πάτρας είναι το ισχυρότερο brand name της πόλης. Κοινή διαπίστωση όλων είναι ότι έχει χάσει την πρωτοκαθεδρία του στα αποκριάτικα events της Ελλάδας, ενώ όλη η δουλειά η οποία είχε γίνει για την διεθνοποίηση του θεσμού έχει πλέον ατονήσει. Ο σχεδιασμός του ως προς την προβολή του και το περιεχόμενο του είναι «εγωκεντρικά» δηλαδή από την πόλη για την πόλη, χωρίς να προβλέπεται η εξωτερίκευση της εικόνας του. Το καρναβάλι χρειάζεται καθολικό σχεδιασμό marketing από επαγγελματίες του είδους, με όσα προβλέπονται σαν ενέργειες προβολής και ισχυροποίησης brand, προκειμένου να μπορεί να ανταγωνιστεί δυναμικά τα νέα καρναβαλικά brands , που στην εποχή της επικοινωνίας έχουν καταφέρει και «σαρώνουν».

Οι ενέργειες προβολής, πριν και μετά το καρναβάλι.

Χωρίς καμιά πρόθεση ελιτισμού πιστεύουμε ότι πρέπει να κάνουμε άμεσα το σχεδιασμό των προωθητικών κινήσεων, έστω και την τελευταία στιγμή, ώστε να προσελκύσουμε επισκέπτες οι οποίοι έχουν και τη διάθεση αλλά και τη δυνατότητα να παραμείνουν περισσότερες ημέρες στην Πάτρα. (Έγκαιρη προβολή προγράμματος και δράσεων, αξιοποίηση των social media, ανάδειξη εκδηλώσεων που απευθύνονται σε επισκέπτες, προτάσεις τουριστικών πρακτορείων, κ.ά. )

Ο μόνιμος χώρος καρναβαλικής αναφοράς θα πρέπει να σχεδιαστεί με άξονα την προσέλκυση του επισκέπτη καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου (με όλα τα συνεπακόλουθα όπως εκδόσεις, αναμνηστικά προϊόντα, σχολικές εκδρομές κλπ)

Εκτός από το site που θα πρέπει να είναι μονίμως ενημερωμένο, εύχρηστο προς το κοινό και σε άλλες γλώσσες, προτάθηκε η δημιουργία ενός Application «Πατρινό Καρναβάλι» όπου θα μπαίνει ο επισκέπτης από το κινητό του για άμεση εξυπηρέτηση και ενημέρωση με την ταυτόχρονη παροχή δωρεάν wi-fi από τον Δήμο. Αυτές οι υπηρεσίες αποτελούν διαφημιστικό προϊόν για τις τοπικές επιχειρήσεις.

Η δημιουργία φυλλαδίου-χάρτη της εκδήλωσης, εστιασμένη στο τελευταίο τριήμερο, με όλα τα απαραίτητα: πρόγραμμα, parking, συστάσεις για αποφυγή δυσάρεστων εκπλήξεων (πχ πώληση αλκοόλ από πλανόδιους)

Η δημιουργία φυλλαδίου χάρτη θεωρήθηκε από τις τοποθετήσεις, ότι καλύπτεται από τις ιδιωτικές εκδόσεις.

Το αίσθημα ασφάλειας στην πόλη κι οι ενέργειες για την τόνωσή του

Όλοι οι συμμετέχοντες μίλησαν για την ανάγκη συνεργασίας μεταξύ φορέων, καρναβαλιστών, επιχειρηματιών εστίασης ώστε να δημιουργηθεί ένα σχέδιο πόλης το οποίο προβλέπει τα «κάνω και δεν κάνω» με ενημέρωση και ευαισθητοποίηση όλων των εμπλεκομένων. Ο σχεδιασμός για το 2019 πρέπει να αφορά την διευκόλυνση πρόσβασης των υπηρεσιών αντιμετώπισης έκτακτων καταστάσεων στα σημεία συγκέντρωση μεγάλου πλήθους.

Προφίλ καταστημάτων εστίασης στην διάρκεια (διακόσμηση, μεταμφίεση, πινς)

Ο ΣΚΕΑΝΑ θα οργανώσει την επικοινωνία με τα μέλη του ώστε να συντεθούν διαφορετικές απόψεις με ένα κοινό ζητούμενο: την αποτύπωση του brand name στην εικόνα των καταστημάτων εστίασης και τη δημιουργία ενός οδηγού ορθών πρακτικών λειτουργίας των καταστημάτων κατά τη διάρκεια της καρναβαλικής περιόδου. Η καθιέρωση της Λεύκης Νύχτας που ήδη εφαρμόζεται σε άλλες μεγάλες ελληνικές πόλεις θα είχε νόημα για την βραδιά της Τελετής έναρξης καθώς ο Εμπορικός Σύλλογος Πάτρας εκτίμα ότι δεν θα βρει την ανταπόκριση των επισκεπτών το τελευταίο τριήμερο.

Η ασφαλής κατανάλωση τροφίμων και ποτών κι η αντιμετώπιση του υπαίθριου ψητοπωλείου, καθώς και του πλανόδιου πωλητή αλκοόλ (μαυροδάφνη, τεντούρα κλπ)

και

Οι έλεγχοι των αρχών (Επιθεώρηση Εργασίας, Υγειονομικό, ΕΦΕΤ, Χημείο του Κράτους προς την πλανόδια και υπαίθρια εστίαση).

Οι άδειες του Δήμου να είναι περιορισμένες και να αφορούν συγκεκριμένο χώρο και προϊόντα. Η δημόσια παρότρυνση του Αντιπεριφερειάρχη ήταν η εντατικοποίηση των ελέγχων για τα συγκεκριμένα φαινόμενα, ενώ ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου πρότεινε να είναι αυτός ο πρώτος στόχος για φέτος.

Εξάλειψη (λέξη καθ’υπαγόρευση) του φαινομένου των πλανοδίων πωλητών

Το κοινωνικό αποτύπωμα στις ευπαθείς ομάδες.

Ο ΣΚΕΑΝΑ θα αναλάβει συγκεκριμένη πρωτοβουλία για τη διοργάνωση ενός γαστρονομικού γεγονότος με χαρακτήρα γλεντιού σε συνεργασία με το Δήμο για τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες

Το γαστρονομικό στίγμα των Απόκρεων στην Αχαία (Γαλακτομπούρεκο, κρέας, τυρόπιτα)

Ο ΣΚΕΑΝΑ θα διοργανώσει διαγωνισμό για την αποτύπωση του γαστρονομικού στίγματος των αποκρεών προτείνοντας στα μέλη του να εντάξουν στο μενού της περιόδου το νικητήριο πιάτο και κοκτέιλ

Ιδιωτικός Καρναβαλικός Οργανισμός

Καρναβαλικοί πυρήνες και εκπρόσωποι φορέων της πόλης συγκλίνουν πλέον στην ανάγκη δημιουργίας ανεξάρτητου οργανωτικού φορέα για την ολοετή διαχείριση του Πατρινού Καρναβαλιού, προκειμένου να απαλλαχτεί ο θεσμός από τις κακές πρακτικές και τον χαμένο που προκαλούν οι αλλαγές των δημοτικών αρχών και των επικεφαλής, μέχρι οι εκάστου νέοι στην διοίκηση να εγκλιματιστούν (χωρίς την συνεργασία των παλιών κ.ο.κ), καθώς και από τις πολιτικές σκοπιμότητες και ιδεολογίες.

Μέσω του ανεξάρτητου φορέα μπορεί να επιτευχτεί ολοκληρωμένος και μακροπρόθεσμος σχεδιασμός σε όλα τα πεδία με όρους σύγχρονου μάνατζμεντ, στελέχωση με το κατάλληλο επαγγελματικό και εθελοντικό δυναμικό, και συνεργασία με όλες τις καρναβαλικές δυνάμεις ανεξαρτήτως πεποιθήσεων.

Οι εποχές έχουν αλλάξει, το καρναβάλι έχει αλλάξει και εκτιμάται πως έχει έρθει η στιγμή όπου η Πάτρα οφείλει να αναπροσαρμόσει το μοντέλο διαχείρισης που είχε δημιουργηθεί πριν μισό αιώνα, στα δεδομένα του σήμερα. Είναι λυπηρό η πόλη να διαθέτει μια τόσο σημαντική πηγή πολιτιστικού πλούτου και κοινωνικής ανάπτυξης και να μην μπορεί να την αξιοποιήσει τα μέγιστα, όταν ταυτόχρονα βλέπουμε παραδείγματα σε άλλες πόλεις να δημιουργούν θησαυρούς από εκεί που δεν υπάρχουν.

Event Details
  • Start Date
    11 Δεκεμβρίου, 2018 10:00 πμ
  • End Date
    11 Δεκεμβρίου, 2018 9:00 μμ
  • Status
    Expired
  • Organizer
  • Category
Event Details
  • Start Date
    11 Δεκεμβρίου, 2018 10:00 πμ
  • End Date
    11 Δεκεμβρίου, 2018 9:00 μμ
  • Status
    Expired
  • Organizer
  • Category